Γιατί οι φίλες μάς κάνουν να νιώθουμε καλύτερα με τον εαυτό μας

Οι συζητήσεις με φίλους πάντα αποδεικνύονται περίφημες. Πάντα μιλάμε για σχέσεις, δουλειά και ότι άλλο μας απασχολεί. Το ιδιαίτερο όμως σε όλα αυτά, είναι ότι τόσα σημαντικά πράγματα τα εκμυστηρευόμαστε σε συγκεκριμένους ανθρώπους. Αυτό και μόνο, μας δείχνει την πραγματική αξία των φίλων στην καθημερινότητα μας. Στην προσπάθεια μου λοιπόν, να «ψυχαναλύσω» και να εξηγήσω γιατί αισθανόμαστε καλύτεροι & δυνατότεροι όταν είμαστε κοντά σε φίλες, «έπεσα» πάνω σε μερικές έρευνες. Τι μας έδειξαν τα αποτελέσματά τους λοιπόν...
Γιατί οι φίλες μάς κάνουν να νιώθουμε καλύτερα με τον εαυτό μας
1.      Όταν σκεφτόμαστε έναν φίλο είναι πολύ πιθανό να βοηθήσουμε έναν άγνωστο που βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Με απλά λόγια, σκεφτείτε ότι είστε έξω για καφέ με φίλο... τα λέτε... φεύγετε ευχαριστημένες... βλέπετε κάποιον να πέφτει και να χτυπάει! Τι κάνετε; Εγώ σίγουρα θα είχα τρέξει να βοηθήσω! Καλή διάθεση βλέπεις!

2.      Πόσο πολύ αγχώνομαι όταν πρέπει να πάω σε μια συναυλία. Πολυκοσμία, φασαρία, ζέστη, αλλά... αν έρθει η Σοφία μαζί μου, θα περάσουμε τέλεια! Πώς λειτουργεί αυτό; Λιγότερες αρνητικές σκέψεις μέσα στο μυαλό μου, αφού θα έχω την φίλη δίπλα μου!

3.      Δεν θα έλεγα ότι είμαι άνθρωπος του ρίσκου ή των extreme sports... Έλα όμως που μία καλή φίλη με έπεισε να πάω για σκι! Καλά ξέρω, το σκι δεν είναι extreme sport αλλά για μένα ήταν η πρώτη φορά! Θυμάμαι ότι βλέποντας τον λόφο που έπρεπε να «κατεβώ» είχα τρομοκρατηθεί! Όταν ήρθε δίπλα μου όμως όλα είχα ξεχαστεί... και έκανα την πρώτη μου «βουτιά»... Αξεπέραστο! Ακόμα γελάω!

4.      Μη φοβάσαι κανέναν! Εγώ είμαι εδώ! Πόσες φορές το έχουμε ακούσει από φίλες! Ακόμα και μπροστά στην εικόνα ενός μυώδους ανθρώπου, σκύλου, γάτας, ναι κι αράχνης... Όταν είμαστε με φίλους, όλοι οι άλλοι φαίνονται πολύ «μικροί» και αδύναμοι για να μας πειράξουν!

5.      Και να ήθελα να πω κάτι να εντυπωσιάσω την φίλη μου, θα ήταν χαμένος κόπος... Καθόλου χαμένος, αφού συνήθως μπροστά τους είμαστε μετριοπαθείς σε ότι αφορά τον εαυτό μας! Άλλωστε μας γνωρίζουν πολύ καλά!


Σοφία Εφραιμίδου
Ψυχολόγος Υγείας